ברנקו וייס – פרדס חנה כרכור – משרד החינוך הורה להשיב כחצי מליון ש"ח להורים

לאחר שנתיים סוערות במיוחד בבית הספר "חקלאי ברנקו וייס " בפרדס חנה בהן נשמעו טענות קשות בנוגע לאי סדרים בכספי הורים ובד בבד עם התפטרותו של מנהל בית הספר, קבע משרד החינוך כי בית הספר גבה שלא כדין כחצי מיליון ש" ח אותם יש להשיב להורים: 296,621 ₪ מיתרות שנותרו בסוף שנת תשע"ז , ו- 175,647 ₪ אשר ניגבו בניגוד לחוזר מנכ"ל בשנת תשע"ח.

קבוצת הורים פעילים שמקדמת שקיפות ותקינות בגביית תשלומי הורים נתקלה ביחס עוין ומנוכר גם מתוך בית הספר אך במפתיע גם מהנהגת ההורים. גזברית ההנהגה, אף כתבה להורי בית הספר כי "חלק מאותם אנשים שליליים אפילו לא עושים בעצמם בפועל אלא רק מקטרגים ומתלוננים דרך המקלדת וכותבים מכתבים שונים משל היו לוקחים ספריי ומרססים על הקירות של ביה"ס לעיני הילדים והמורים באותיות גרפיטי "המנהל מושחת" או ביה"ס גונב מכם כסף"".

רשת החינוך ברנקו וייס בתגובה: ״אנחנו שמחים תמיד לביקורת, והיכן שהיו ליקויים הם תוקנו״ .

האמנם?

אנחנו נשאל איך ראה וועד ההורים לעצמו את הזכות לאשר לרשת ולהנהלת המוסד לקחת כסף פרטי של הורי התלמידים, כסף שמשרד החינוך הורה שנגבה שלא כדין וכי יש להשיבו להורים, ולאפסנו בחשבון בנק של בית הספר?

אנחנו נשאל, מה ההבדל בין זה לבין לשלוח יד לארנק הפרטי של ההורים?

אנחנו נשאל, אם הוועד וההנהלה והבעלות לא יודעים להפריד בין פרטי לציבור בכספי ההורים, האם יש לחשוש שהם לא יודעים לעשות הפרדה בין פרטי לציבור בשטחים נוספים?

נגיד שוב – אין שום צורך לגבות תשלומי הורים מופרכים. אין שום צורך לגבות תשלום עבור שעות תל"ן. משרד החינוך מתקצב לכל תלמיד כמות בלתי נתפסת של שעות לימוד. (כ40 שעות בשבוע בחינוך העל יסודי).

הורים נלחמו על גביית יתר של בית ספר, משרד החינוך הורה להחזיר להם כמעט חצי מיליון שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *