האם מדובר בתקדים או לא? עזרה !

24.22K צפיות
0 Comments

בתיכון חקלאי ברנקו וייס בפרדס חנה כרכור , נודע לי כי מועסקת דוברת מטעם בית הספר. לפי מה שנמסר מיו״רית ועד ההורים כנראה שהמשכורת שלה משולמת מתקציב כלשהו שאינו כספי תשלומי הורים. האם זה מותר ? האם יש תקדים לזה בבית ספר אחר?

עינב לוביץ׳ מצרפי ענה: פברואר 11, 2018
שושנה(אנונימי) 0 הערה

בית הספר הוא ציבורי, כללי ואינו פרטי.

בית ספר לא יכול להחזיק דובר. בית ספר יכול להעסיק רק אנשי חינוך שנותנים שרות ישירות לתלמידים ואנשי מנהלה שתומכים בהתנהלות היומיומית של בית הספר כמו שמירה, נקיון, ספריה, הנהלת חשבונות, אחראי מעבדה, אחות ורופא. בית ספר יכול לקנות שרות שמקדם את התלמידים והמורים. בית ספר יכול להזמין מרצה להוראת המדעים ולשלם לו כנגד קבלה או חשבונית. בית הספר יכול להזמין מרצה לבטיחות באינטרנט או פסיכולוגית לגיל ההתבגרות.

משרד החינוך לא מממן שרות שכזה.

אסור לממן שרות כזה דרך תשלומי הורים.

יש דובר לעירייה, יש דובר למשרד החינוך ויש דובר לרשת המנהלת.

אם הדובר מקבל שכר מבית הספר ולא עובד כנגד קבלות אז המצב ממש חמור. זה יכול להצביע על כך ששעות שמיועדות לתלמידים עברו לממן שכר של אדם שאין לו קשר לחינוך.

במה הדוברות מתבטאת? בהקמת אתר אינטרנט? עדכון סטאטוס בפייסבוק ובטוויטר?

היום דובר, מחר מאמן אישי, מחרתיים סוכן ביטוח וסוכן פנסיוני. מה לגבי עו”ד שילווה את בית הספר? דיאטתנית? אנשי בטחון ופקחי הפסקה?

החסרון ברשת מנהלת הוא שהכספים ממשרד החינוך עוברים דרכה. לכן את כהורה לא יכולה לדעת כמה מהכספים נשארו בטעות אצל הרשת המנהלת ולא הגיעו כשעות לתלמידים. מותר לרשת לשמור אצלה עד 6% מכספי משרד החינוך בלבד לאחר שנתנו לתלמידים כל שעות המינימום וכל שעות התקן וכל השעות התוספתיות וכל תוכניות ההעשרה (שזה אומר שהרשת לא יכולה לשמור אצלה כספים).

שושנה ענה: פברואר 8, 2018
You are viewing 1 out of 8 answers, click here to view all answers.
Write your answer.