האם מותר לקחת בכיתה ו עוד כסף למסיבת סיום (לא דרך אישור באפיק ) ?

36.12K צפיות
0 Comments

האם מותר לקחת בכיתה ו עוד כסף למסיבת סיום (לא דרך אישור באפיק ) ?

אצלנו (מודיעין) יש את הגביה המאושרת באפיק ורוצים עוד 800 שקל לוועד לצורך מסיבת סיום כיתה ו’

אלמוני ענה: פברואר 12, 2018

וועד ההורים יכול לארגן אירועים פרטיים ככל העולה על רוחו.

אם הצוות החינוכי נמצא, אז לפי חוזר מנכ”ל האחריות על התלמידים היא של הצוות, גם מחוץ לשעות היום. מורה יכול להצטרף לפעילות, אך חשוב לזכור שהאחריות היא על המורה במידה וקורה אירוע חריג כמו אלימות או פגיעה כלשהי. הסתדרות המורים, אשר דואגת לזכויות המורים, ממליצה שלא לקחת חלק בפעילויות של שעות אחר הצהריים.

הנה דוגמה מתוך חוזר מנכ”ל לגבי נהלי בטיחות:

על מנהל המוסד החינוכי, ובכלל זה גננת, חלה החובה לדווח על כל תאונה שאירעה לתלמיד במהלך פעילות רשמית של המוסד החינוכי שבעקבותיה נדרש טיפול רפואי, ובכלל זה מקרה שאירע מחוץ לכותלי המוסד, כגון בסיור לימודי, בטיול או בכל פעילות רשמית אחרת מטעם המוסד החינוכי.

[…] בכל זאת, כאשר ההורים מארגנים מסיבת פרידה מהמחנכת בשעות הערב, כן אפשר להגיע לפרק זמן קצר על מנת להיפרד בצורה יפה ולעזוב בהקדם את המקום

באירועים שאינם מטעם בית הספר, הצוות החינוכי אינו מבוטח, כך שאם קורת תאונה המורה לא יקבל אבדן כושר אלא רק ביטוח לאומי.

אם הוועד החליט לארגן שבת, ולממן בכספי ההורים את שהות המנהל והמורים, קוראים לזה הטבה הנובעת מתפקידם. על זה צריך לשלם מס ולתת קבלה. ואם לא שלמו מס וקבלה זו מתנה אסורה לעובד מדינה או בעברית שוחד שגם היא אסורה.

מנהל או מורה שישתתף באירוע כל שהוא שבו הוועד החליט להתנות כניסה בתשלום, צבע עור, האוכל שנאכל בפסח, אורך השרוול, החצאית או גודל הכיפה – ימצא את עצמו בעיתון מהר מאוד, ולא כזוכה בתואר המורה של המדינה.

נירית לייבוביץ ענה: פברואר 6, 2018
You are viewing 1 out of 12 answers, click here to view all answers.
Write your answer.