מהי ה”תקורה” המותרת לבעלות על מוסד?

9.50K צפיות
0 Comments

אני מייצגת קבוצה של הורים בישוב קטן. לפני מספר שנים נכנסה אחת הרשתות וקיבלה את הבעלות על המוסד בישובנו. זה מספר חודשים שבקשנו לראות את הספרים של ניהול החשבונות הכוללים את שכר הלימוד שאנו משלמים. לפני מספר שבועות קבלנו את העותק מהדוחות. התברר לנו שהבעלות גבתה 10% מהכספים שהועברו ממשרד החינוך.

אנו רוצים להבין כיצד מתבצע החישוב של אותה תקורה. נתקלנו במספר נהלים סותרים ונשמח לקבל מכם יעוץ.

תודה רבה רבה על מה שאתם עושים עבור ההורים. אתם מספקים רוח גבית ואת ההבנה שאנחנו לא לבד במאבק.

    1. במודל התקצוב סעיף ז כתוב ככל שהרשות תבחר להתקשר עם תאגיד לצורך העסקת כוח עזר עבור בתיה”ס, שיעור התקורה המירבי המוצע לתאגיד יהיה 3% . (http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/NihulAtzmi/medinyut/eqronot_hamedinyut/sal_talmid.htm)
    2. בנוהל לבחירת גורם מפעיל סעיף 2.8.11 כתוב כי בכל מקרה לא תילקח תקורה מכספים שמעביר משרד החינוך בגין שעות הוראה או 9 מתשלומי הורים ,וכי התקורה לא תעלה בכל מקרה על 5% מהסכומים האחרים.   (http://www.moin.gov.il/ChozreiMancal/2016-15185.pdf)
    3. בחוזר מנכל 3.7.2 נוהל לבחירת גורם מפעילסעיף 2.8.11 כתוב יודגש כי הבעלות תידרש להקצות את שעות ההוראה בהתאם להנחיות המשרד.
      • בעלויות יוכלו לנייד תקציבים בין בתי ספר בבעלותם, ובלבד שלכל בית ספר יגיעו ישירות לפחות 94% מהתקציבים שהעמיד המשרד לטובת בית הספר (http://cms.education.gov.il/educationcms/applications/mankal/etsmedorim/3/3-7/hodaotvmeyda/h-2017-6-3-7-2.htm)

תודה מראש,

הודיה

הודיה ענה: פברואר 11, 2018
ארז(אנונימי) 0 הערה

החל משנה”ל תשע”ז -עד מקסימום 6 אחוז מסעיפים מסויימים של כספי מדינה.

ארז ענה: פברואר 11, 2018
Write your answer.