עודפי גביה בקופת המוסד

19.53K צפיות
0 Comments

האם בבית ספר בו נותרו עודפי גביה , יכולה הנהגת ההורים הנבחרת להורות להנהלת בית הספר להשתמש בו כרצונו? או שיש צורך בקבלת אישור מכל הורה והורה שזהו כספו?

אלמוני ענה: פברואר 9, 2018
יוסקה(אנונימי) 0 הערה

אתחיל ברשותך עם הדברים שאתה מסכים עליהם:

  1. חוזר מנכ”ל תשעז/12, כה’ באב תשע”ז, 17 באוגוסט 2017 בחוזר זה כתוב: התשלומים ייעודיים ואין להעבירם מסעיף לסעיף.
    1. לכן אין להעביר מסעיף לסעיף. אם שלמתי על סעיף טיולים כיתה ב תשע”ח. אתה לא יכול לומר לי פתאום ששלמתי על מסיבות כיתה ג תשע”ט.
  2. החוזר העתיק שאתה מסתמך עליו היה נכון לתקופה שבה תיכונים היו פרטיים. כיום אין כאלה תיכונים. כולם ציבוריים. ולכן ההיתר שניתן לפני 17 שנים עבור העברות כספים משנה לשנה היה לבתי ספר פרטיים. לציבוריים לא היה ואין כיום היתר לשחק עם כספי ציבור. זה נקרה הלבנה ומעילה. למשל במכון לב חשבו שמה שמותר לפני 17 שנים מותר גם היום. יסןדיים מאז ומעולם היו ציבוריים.
  3. _
  4. צריך להבין את כתוב. נתחיל בנמשל ונעבור אחר כך למשל. אם כל ההורים מסכימים להעביר את הכסף לשנה הבאה, אבל רק אם כולם מסכימים, אז משרד החינוך מרשה לבית הספר לוותר על כאב הראש של ההחזרים ולקיים חשבון בנק שאינו מאופס ב 31 באוגוסט. אתה בטעות הבנת זאת שבלי קשר לרצון ההורים, אם המנהל והועד השפוט שלו חומדים את הכסף אז מותר להם לשמור אותו בלי לקבל אישור מכל הורה והורה. עד כאן הנמשל. והמשל הוא “והתיר לנו את הנשואות” לא אומר שעכשיו מותר לנשוי לכפות עצמו על כל נשואה גם אם היא לא שלו. ובטח שלא מותר לנשוי לכפות עצמו אפילו על שלו. כוונת מחבר הברכה היא שכל הנשים עדיין אסורות. אבל במצב שישנו שיתוף והסכמה מלאה וראיה משותפת של העתיד אז אישה ובעלה יכולים לנהל חשבון בנק משותף כאשר שניהם מורשי חתימה והעברות הכספים ביניהם אינם ארועי מס.
  5. ראה סעיף 1. כמו כן טכנית ב 31 באוגוסט אפיק עדיין לא מאפשר אישור לשנה שמתחילה למחרת. כמו כן בשלב הזה עוד לא תמיד יודע המנהל כמה שעות יקבל מעל התקן ולכן עדיין אין צורך בתלן. כמו כן היית צריך לייחד שורה ל:
    1.  המנהל מחכה לקבלת אישור באפיק
    2. המנהל מאפשר לכל הורה לעיין בדוח התשלומים מהשנה שהסתיימה.
    3. המנהל מבקש אישור מכל הורה לוותר על ההחזר, ואם ההורה לא אישר, המנהל מחזיר את הכסף באופן מיידי!
  6. שוב ראה סעיף 1. למשרד החינוך אין סמכות חוקית כלל לאפשר גביה בבתי ספר ציבורים. רק לכנסת. הגביה עבור מוסדות דתיים מעולם לא אושרה בכנסת ולכן לא חוקית. לפי סעיף 6 ולפי כל מנהל תקין משרד החינוך יכול להתחיל להעיף מנהלים שעושים לביתם עם הכספים. לצערי משרד החינוך לא עושה זאת ואז צריך להגיע למצב של דוד אליעזר בבת ים, מכון לב י-ם, וווסרמן האגדי שכרגע לא מקבל ביטוח לאומי.
  7. _
  8. _

חשבון “ההורים” זהו חשבון בנק שמבחינת רשויות המס הוא מאה אחוז הלבנה. זהו לא עסק, זוהי לא עמותה. אין כלל אישור ניהול ספרים ולכן הולך שם שמח.

ממליץ לא לשלם כלל. מעבר לעושק ההורים, ישנה גניבה קבועה של שעות תקן. מנהלים לא דואגים ששעות שהם קיבלו יעברו לתלמידים. מנהל האכיפה במשרד החינוך גור ר רגליים וחבל.

יוסקה ענה: פברואר 8, 2018
You are viewing 1 out of 6 answers, click here to view all answers.
Write your answer.